Wisseling in de fractie.
Kees Zijlstra heeft, op eigen verzoek, in juli onze fractie verlaten, Klaske Wijbenga-Reitsma uit St. Jacobiparochie heeft zijn plaats ingenomen. Wij verwachten dat zij zich haar portefeuille, welke bevat Natuur, Milieu en Landschap: Sport, Recreatie en Toerisme en Onderwijs op haar wijze eigen zal maken.

Werkbezoek CDA Waadhoeke aan planetarium, melkveehouderij en voortgezet onderwijs
CDA Waadhoeke was op werkbezoek in Littenseradiel, Franekeradeel en op het Bildt. Het bezoek was gericht op het vernieuwde planetarium, met het oog op een boost voor het toerisme van de stad. Eerder was de delegatie op bezoek bij de melkveehouderij van maatschap Talsma uit Welsrijp. Daar wordt ingespeeld op de nieuwste ontwikkelingen in de melkveehouderij. Centraal bij deze beide bezoeken staan economische en educatieve aspecten.
CDA Waadhoeke bezocht op 21 september Anne Marie van Schuurman school (AMS) in Franeker en Campus Middelsee in St. Annaparochie. Het bezoek was gericht op nader kennismaken met het voortgezet onderwijs in de regio. Twee scholen beide heel verschillend maar ze staan voor dezelfde uitdaging, hoe houden we voldoende leerlingen. Van samenwerking tussen beide scholen is nog geen sprake. Dat is niet zo verwonderlijk, want ze vissen in dezelfde vijver. De gemeenten gaan in januari 2018 fuseren, misschien heeft dat gevolgen voor de onderlinge samenwerking. De CDA afdeling Waadhoeke gaat nog enkele gezamenlijke werkbezoeken plannen de komende tijd.

Ledenvergadering CDA Waadhoeke.
De leden van CDA Waadhoeke kwamen op 25 oktober bijeen in Hitzum. Belangrijk punt op deze ledenvergadering was de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer verkiezingen in maart 2017. CDA Fryslân is erg te spreken over de kandidatenlijst. Harry van der Molen uit Leeuwarden op nummer 8 en mevrouw Hanemaaijer uit Dokkum op nummer 31. Het overgangsbestuur had daarnaast op de agenda: stand van zaken programmacommissie, voortgang vertrouwenscommissie en campagnecommissie. Tot slot presenteerde Harry van der Molen zich met een toelichting op het CDA-verkiezingsprogramma. Er werden onder andere vragen gesteld over zorgen over de jeugdwerkeloosheid. Ook de verzilting en het stimuleren van aquacultuur kwam aan bod, dit komt volgens de vergadering in het programma nog niet voldoende terug. Het was een goede interactieve avond.

Werkbezoek CDA Waadhoeke tegelfabriek de Albarello Menaam en PKN kerk de Alde Wite Dronryp.
CDA Waadhoeke was op 2 november op werkbezoek in de gemeente Menameradiel. In Menaam leidde de directie van tegelfabriek de Albarello ons rond.De Albarello is een bedrijf dat er wezen mag. Men krijgt opdrachten van onder andere particulieren maar ook bedrijven en instellingen heeft men als klant. Internationaal wordt er ook aan de weg getimmerd. Na dit bezoek zijn we naar Dronryp gegaan. Een prachtige gerestaureerde Salviuskerk en kerkklokken stonden op het programma. Met als afscheid van de PKN Kerk orgelspel op het oudste kerkorgel van Fryslân (1653). Al met al een zeer geslaagd werkbezoek.  Er volgen tot aan de verkiezingen in november 2017 nog een aantal werkbezoeken.

#1 Anemonalove 11-07-2017 09:44
Hi fellas! Who wants to chat with me? I have profile at HotBabesCams.co m, we can chat, you
can watch me live for free, my nickname is Anemonalove ,
here is my pic:

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

het Bildt

bildt-logo-fc

De gemeente het Bildt ligt ten noorden van de lijn Harlingen – Leeuwarden. Bij de Westhoek en Zwarte Haan is het prachtig uitwaaien langs de Waddenzee.

De gemeente bestaat uit de dorpen St. Annaparochie, St. Jacobiparochie, Oude Bildtzijl, Vrouwenparochie, Westhoek, Minnertsga en Nij Altoenae. Verder hoort de kern Nieuwe Bildtzijl  tot de gemeente  het Bildt.

Het Bildt heeft 11.000 inwoners, waarvan meer dan een derde tussen de 40 en 64 jaar oud is.

Omslagfoto1