IMG 0138Politieke kopstukken namen deel aan het ondernemersdiner.

Tijdens dit netwerkdiner, maandag 26 januari in Hotel de Doelen in Franeker, schoven enkele CDA kopstukken aan.
Europarlementariër Ester de Lange sprak over de opdracht om in 2020 20% schone energie op te wekken. Bij kamerlid Agnes Mulder kwamen diverse items aan bod waaronder beter internet op het platteland. Gedeputeerden Sander de Rouwe en Sietske Poepjes hadden als onderwerp economie, infrastructuur en Culturele Hoofdstad 2018.
Zij allen bleken goede tafelgasten.
Het diner was een initiatief van de CDA-afdelingen het Bildt, Franekeradeel, Harlingen, Littenseradiel en Menameradiel.
De organisatie sprak van een meer dan geslaagde bijeenkomst.

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

het Bildt

bildt-logo-fc

De gemeente het Bildt ligt ten noorden van de lijn Harlingen – Leeuwarden. Bij de Westhoek en Zwarte Haan is het prachtig uitwaaien langs de Waddenzee.

De gemeente bestaat uit de dorpen St. Annaparochie, St. Jacobiparochie, Oude Bildtzijl, Vrouwenparochie, Westhoek, Minnertsga en Nij Altoenae. Verder hoort de kern Nieuwe Bildtzijl  tot de gemeente  het Bildt.

Het Bildt heeft 11.000 inwoners, waarvan meer dan een derde tussen de 40 en 64 jaar oud is.

Omslagfoto1